مهندس علوی تاکید کرد: تضمین ارزآوری با اتصال شبکه ریلی

دسته: آخرین خبرها , اجتماعی , اقتصادی , فیلم و صوت
بدون دیدگاه
سه شنبه - 31 جولای 2018
سید_احسن_علوی تاکید کرد:
تضمین ارزآوری با اتصال شبکه ریلی/ایجاد خطوط موازی ریلی به علت برخی محدودیت ها
? نایب_رئیس_کمیسیون_عمران_مجلس ، با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی در کشور یکی از راهکارهای تضمین ارزآوری است، گفت: علت ایجاد خطوط موازی ریلی وجود برخی محدودیت ها است.
? سید_احسن_علوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث خط آهن قزوین-رشت-انزلی و همچنین موازی با آن ایجاد خط راه آهن رشت- آستارا، گفت: متاسفانه در حوزه اجرای پروژه های عمرانی مهندسی ارزش لحاظ نمی شود این موضوع به خودی خود هزینه های اجرای پروژه ها را افزایش می دهد.
?نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لحاظ کردن مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی به افزایش کیفیت، رشد سرعت و  تکمیل آن ها می انجامد، افزود: با توجه به محدودیت های منابع باید مهندسی ارزش برای کاهش هزینه ها پیگیری شود.
⭕سازوکارهای احداث پروژه های عمرانی باید شفاف شود
? #علوی با تاکید بر اینکه پروژه های استراتژیک و مهمی همچون احداث راه آهن باید با در نظر گرفتن سازوکارهای مشخص کلنگ زنی شود، تصریح کرد: وزارتخانه های مسئول در افتتاح پروژه ها باید با در نظر گرفتن سیاست های مشخص، مسیر پیش گیری از هزینه های غیرضرور، مازاد و تاخیر در تکمیل پروژه ها را در نظر بگیرند.
?این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه لزومی به احداث دو خط راه آهن موازی در یک مسیر مشابه وجود ندارد، گفت: خط راه آهنی که از قزوین-رشت- انزلی می گذرد می تواند به آستارا نیز متصل شود.
⭕اتصال شبکه ریلی مزیت های اقتصادی بی شماری برای کشور به همراه دارد
?وی ادامه داد: اتصال شبکه ریلی مزیت های اقتصادی بی شماری برای کشور به همراه دارد  به همین دلیل دولت باید نسبت به تکمیل این شبکه اقدام کند.
? #علوی با بیان اینکه شاید علت ایجاد خط راه آهن موازی قزوین-رشت- انزلی برای اتصال رشت به آستارا وجود برخی محدودیت ها باشد، گفت: شاید برای کوتاه کردن مسیر یا کاهش هزینه ها چنین تصمیمی بر ایجاد خط موازی گرفته شده است.
⭕مهندسی ارزش باید مدنظر در ایجاد پروژه های عمرانی باشد
?این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بررسی علل ایجاد خط موازی راه آهن قزوین-رشت- انزلی باید توپوگرافی منطقه بررسی شود، افزود: اگر در توپوگرافی منطقه دلیل مشخصی برای این تصمیم وجود نداشته باشد اتصال شبکه ریلی قزوین-رشت- انزلی به آستارا مدنظر قرار خواهد گرفت.
?وی ادامه داد: دولت باید به بحث مهندسی ارزش توجه بیشتری داشته باشد در غیر این صورت علاوه بر کاهش کیفیت و سرعت کار هزینه های بسیاری نیز بر کشور تحمیل خواهد شد.
? #نایب_رئیس_کمیسیون_عمران_مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه تعلل در اتمام پروژه ها به دلایلی اعم از تخصیص اعتبار یا تملک زمین 60 درصد اعتبار مازاد بر پروژه به کشور تحمیل کرده است.

نوشته شده توسط:modir - 407 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 83
برچسب ها:
دیدگاه ها