مهندس علوی تاکید کرد: تضمین ارزآوری با اتصال شبکه ریلی

دسته: آخرین خبرها , اجتماعی , اقتصادی , فیلم و صوت
بدون دیدگاه
سه شنبه - 31 جولای 2018
سید_احسن_علوی تاکید کرد:
تضمین ارزآوری با اتصال شبکه ریلی/ایجاد خطوط موازی ریلی به علت برخی محدودیت ها
🔸 نایب_رئیس_کمیسیون_عمران_مجلس ، با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی در کشور یکی از راهکارهای تضمین ارزآوری است، گفت: علت ایجاد خطوط موازی ریلی وجود برخی محدودیت ها است.
🔸 سید_احسن_علوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث خط آهن قزوین-رشت-انزلی و همچنین موازی با آن ایجاد خط راه آهن رشت- آستارا، گفت: متاسفانه در حوزه اجرای پروژه های عمرانی مهندسی ارزش لحاظ نمی شود این موضوع به خودی خود هزینه های اجرای پروژه ها را افزایش می دهد.
🔸نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لحاظ کردن مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی به افزایش کیفیت، رشد سرعت و  تکمیل آن ها می انجامد، افزود: با توجه به محدودیت های منابع باید مهندسی ارزش برای کاهش هزینه ها پیگیری شود.
⭕سازوکارهای احداث پروژه های عمرانی باید شفاف شود
🔸 #علوی با تاکید بر اینکه پروژه های استراتژیک و مهمی همچون احداث راه آهن باید با در نظر گرفتن سازوکارهای مشخص کلنگ زنی شود، تصریح کرد: وزارتخانه های مسئول در افتتاح پروژه ها باید با در نظر گرفتن سیاست های مشخص، مسیر پیش گیری از هزینه های غیرضرور، مازاد و تاخیر در تکمیل پروژه ها را در نظر بگیرند.
🔸این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه لزومی به احداث دو خط راه آهن موازی در یک مسیر مشابه وجود ندارد، گفت: خط راه آهنی که از قزوین-رشت- انزلی می گذرد می تواند به آستارا نیز متصل شود.
⭕اتصال شبکه ریلی مزیت های اقتصادی بی شماری برای کشور به همراه دارد
🔸وی ادامه داد: اتصال شبکه ریلی مزیت های اقتصادی بی شماری برای کشور به همراه دارد  به همین دلیل دولت باید نسبت به تکمیل این شبکه اقدام کند.
🔸 #علوی با بیان اینکه شاید علت ایجاد خط راه آهن موازی قزوین-رشت- انزلی برای اتصال رشت به آستارا وجود برخی محدودیت ها باشد، گفت: شاید برای کوتاه کردن مسیر یا کاهش هزینه ها چنین تصمیمی بر ایجاد خط موازی گرفته شده است.
⭕مهندسی ارزش باید مدنظر در ایجاد پروژه های عمرانی باشد
🔸این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بررسی علل ایجاد خط موازی راه آهن قزوین-رشت- انزلی باید توپوگرافی منطقه بررسی شود، افزود: اگر در توپوگرافی منطقه دلیل مشخصی برای این تصمیم وجود نداشته باشد اتصال شبکه ریلی قزوین-رشت- انزلی به آستارا مدنظر قرار خواهد گرفت.
🔸وی ادامه داد: دولت باید به بحث مهندسی ارزش توجه بیشتری داشته باشد در غیر این صورت علاوه بر کاهش کیفیت و سرعت کار هزینه های بسیاری نیز بر کشور تحمیل خواهد شد.
🔸 #نایب_رئیس_کمیسیون_عمران_مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه تعلل در اتمام پروژه ها به دلایلی اعم از تخصیص اعتبار یا تملک زمین 60 درصد اعتبار مازاد بر پروژه به کشور تحمیل کرده است.

نوشته شده توسط:modir - 387 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 12
برچسب ها:
دیدگاه ها